Turnikety v metru – výhody a nevýhody

Posted in Průmysl

Snad většina z vás už se někdy párkrát projela v Praze v metru. A nejspíš jste si všimli toho, že v naprosté většině stanic existuje taková forma turniketu. Nejedná se ale o ty klasické, které vídáte například v administrativních budovách. Do těch v metru stačí vložit lístek a můžete pokračovat bez čekání na to, než se protočí zábrany a podobné mechanismy. Co kdybyste se ale jednou vydali do práce a zjistili, že na vaší zastávce byly nanstalovány běžné vstupní turnikety? O tom se v tomto článku pobavíme.

vstupní turnikety

Výhody

  • Jistota, že bez lístku se nikdo nesveze: Toto je výhoda hlavně pro dopravní podnik, protože pokud by člověk neměl koupený lístek nebo kartičku, prostě by se nesvezl. A podlézat brány turniketu v metru v záplavě dalších spěchajících lidí by bylo přinejmenším velmi nepříjemné.
  • Usměrnění provozu: Lidé spěchající do práce často tvoří přímo nebezpečné davy. V dopravních špičkách se někdy bojíte, že skončíte jako ušlápnutá placka. Turnikety, které by chodce pouštěly po jednom, by takovým rizikům zabránily.

Nevýhody

  • Zpomalení: Nej větší výhoda turniketů s sebou přináší také největší nevýhodu. Došlo by k obrovskému zbrždění průchodu lidí, což by mělo za následek obrovské fronty a také spoustu zmeškaných spojů.
  • Náklady: Nastavit turnikety po celé Praze by stálo obrovské množství peněz. Navíc by bylo nutné investovat do takových turniketů, které se otevírají velmi rychle, aby bylo zpomalení průchodu omezeno na minimum.

vstupní turnikety

Co vy a turnikety v metru? Myslíte si, že by to městu pomohlo, nebo se jedná o naprostou zbytečnost, která by dopravě ublížila?

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Joomla SEF URLs by Artio